Čast nam je pozvati Vas na otvorenje izložbe u petak, 15. studenog 2013. u 19 sati. Izložba slika SIMBOLI I ZNAKOVITOST U POVIJESTI I PRIRODI - Josip Botteri Dini, Ana Marija Botteri Peruzović, Hrvoje Marko Peruzović.
Izložba "Simboli i znakovitost u povijesti i prirodi", Galerija Idealni grad
Izložbe nekoliko umjetnika posebno intrigiraju u slučajevima kada se uz poštivanje njihovih stilskih posebnosti nalaze elementi dodira, kreativne veze, bilo na sadržajnom ili likovnom planu. Izložba troje afirmiranih splitskih umjetnika, klasika moderne hrvatske sakralne umjetnosti Josipa Botterija Dinija, njegove kćerke Ana Marije Botteri Peruzović, te zeta, Hrvoja Peruzovića, primjer je stilske različitosti i srodnosti. Simpatičan je detalj i samo obiteljsko umjetničko okupljanje, sa stvaralačkim pokrićem njihovog zajedništva. Dakako, publici i kritici bili su dosad predstavljeni s nizom samostalnih zapaženih istupa, najčešće i razumljivo najstariji među njima, s izgrađenim poetikama istinske osebujnosti. Svako od njih osvojio je svoj vid figuracije odabrane motivske slojevitosti, osmišljen s naglašenom kolorističkom razvedenošću. Umjetnost shvaćaju kao upućenost duhovnosti kroz fenomen slike, tvarnosti i stvarnosti ljepote preko slikovitosti i potresnosti izraza. Ipak u toj raznovrsnosti postoje mjesta preplitanja, uporišne točke srodnosti vidljive i na potki vlastitih traganja. Pojednostavljeno rečeno u reduciranosti oblika, opredmećenih u segmentima opusa, slute se umjetnički dijalozi s otvaranjem pitanja o smislu samog čina slikarske preobrazbe. U pročišćenosti prizora oblik se i kao citat povijesnog ili kadar tematske uzbudljivosti u značenjskom sloju približava znaku, odnosno simbolu. Snaga duboko doživljenih ideja i prizora u slikarskom postupku sintetizira se u pojmovima univerzalnog i intimnog, gdje i relativna fragmentarnost upućuje na veličajnost baštinjenog u nacionalnom smislu, kao i veličanstvenost same prirode. Rukopisi troje slikara neosporno su samosvojni, ali i utkani na ravan bliskih ideja.
Josip Botteri Dini često je inspiriran spomenicima hrvatskog identiteta, sačuvanim ( ali i zanemarivanim) kamenim reljefima, stilski gledano uglavnom romaničkog perioda, gdje ukrasi, natpisi i likovi govore o velikanima i događajima na koje smo generacijama ponosni. Botteri ih razložnom stilizacijom i kompozicijskom naglašenošću uzdiže na pijedestal, dajući im raskošnošću palete likovno novu vrijednosnu razinu. Mjerom geometrizacije čitkost predmetnog je istaknutija u arhitektonici kromatskih scena svojevrsne svečanosti.
Ana Marija Peruzović fascinirana je ljepotom planina. Obrise vrhova zahvaća i u širini pogleda, no ostvarenja na ovoj izložbi suženih su vizura. Takvim kadriranjem približava se i asocijativnosti pejzažnog motiva razvedenog namnoštvo faseta, gradivnih znakova monumentalnosti prirode. A boja je bljesak u strasnosti Aninog pristupa, zadivljenosti svjetlosnim udarima, puta u plemenitosti tona svakog traveja, koji su i kao kamen, raslinje, prividno neutralna ploha ili beskraj neba, obilježeni silnicama identičnog intenziteta.
Hrvoje Peruzović vitalitet drveća maštovitošću slikarske razrade dovodi do originalne siluetarnosti prizmatične plohe, do jasne konstrukcije sa saćem brojnih partikula. Slični koncept Hrvoje ponavlja u animalističkom dijelu opusa, dajući impresivnoj snazi nosoroga „stjenoviti“ karakter, kontrastirajući mu sitni stvor ptice, podržavajući sve u dominantnosti slikarskog reda i opuštenosti igre. U sklonosti „zumiranju“ motiva naslućuje se Hrvojeva sklonost znaku, upisanost u ozračje općeg i isticanju pojedinačnog.
I Josip i Ana i Hrvoje promišljaju sliku ekspresijom boje, s metaforičnošću slikarskih partitura, sa senzibilitetom izvan suvremenih otuđenja. Djela su im simbolični ružičnjaci, s autentičnom ikonografijom emotivne čežnje.
Stanko Špoljarić
Josip Botteri Dini rodio se 1943. u Zagrebu. Diplomirao je 1968. slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Miljenka Stančića. Samostalno je izlagao preko stotinu puta u zemlji i svijetu. Ostvario je mnoge mozaike i vitraje u crkvama diljem domovine i svijeta. Najznačajniji dio njegovoga opusa sakralnog je nadahnuća. Bio je profesor na Likovnoj akademiji u Splitu.
Ana Marija Botteri Peruzović rođena je 1971. u Splitu. Završila Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn u Splitu.1993. diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Đure Sedera. Bavi se izradom mozaika i vitraja. Član je HZSU-a i HULU-a. Izlagala je na četrdeset samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Djela joj se nalaze u mnogim muzejima i zbirkama.
Hrvoje Marko Peruzović rođen je 28.travnja 1971. godine u Zagrebu. Završio grafički odjel Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn u Splitu. Diplomirao slikarstvo 1995. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Ðure Sedera. Član je HZSU-a i HULU-a Split. Osim slikarstva bavi se klasičnom grafikom, ilustracijom, skulpturom i fotografijom. Izlagao je na tridesetak samostalnih izložbi kao i na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Djela mu se nalaze u brojnim zbirkama i muzejima.
Radovi umjetnika mogu se pogledati u otvorenom ateljeu:
Atelje „Botteri Peruzović“, Kliška 15, 21 000 Split
26.2.2021. u petak, u galeriji „Idealni grad” otvara se prva ovogodišnja izložba. Umjetnica Ljiljana Barković predstavit će se s novim ciklusom radova pod nazivom "Fragmentacije 4 - Slike i objekti". Izložbu možete razgledati do 26. ožujka 2021. godine, radnim danom galerije od 10,00 do 18,00 sati. Ulaz je slobodan! Dobro nam došli! Molimo Vas da se prilikom programa pridržavate epidemioloških mjera zaštite od COVID-19, u skladu s Odlukom Stožera civilne zaštite Grada Zagreba.
Fotografirajte Vaše božićno drvce i pošaljite nam fotografiju do 31.12.2020. godine i uključite se u online izložbu „MOJE BOŽIĆNO DRVCE“! Ukrašavanje božićnog drvca je najpoznatiji i najpopularniji tradicijski božićni običaj. Ukrašava se kuglicama, slasticama te božićnim lampicama. Na vrh drvca često se postavljaju anđeo ili zvijezda repatica koja predstavlja Betlehemsku zvijezdu iz priče o rođenju Isusa Krista. Prije su se na Badnjak božićna drvca najčešće ukrašavala voćem, jabukama, narančama, šljivama, kruškama, ali i raznim slasticama, šarenim papirnatim lancima, ukrasima od slame ili komušine, te srebrnim i zlatnim nitima, a rjeđe licitarima i staklenim figurama. Čest su i lijep ukras bili pozlaćeni orasi i lješnjaci kojima se kitilo drvce, a najčešće su se postavljale svijeće, simboli nade i božanstva. Poslije su se postavljali i komadići vate, voska ili papira koji su simbolizirali snijeg na drvcu i tako su ga ukrašavali. Fotografske uratke pošaljite na mail adresu: petra@czkio-susedgrad.hr ili ivana@czkio-susedgrad.hr a mi ćemo ih objaviti u našoj online galeriji na Facebook i web stranici Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad.
Čast nam je pozvati Vas na izložbu: Kiparska djela Josipa Marinovića iz Zbirke Ljevaonice umjetnina Ujević u Galeriji „Idealni grad“ Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5 (Gajnice). Izložbu možete razgledati od petka 11. prosinca 2020. do 15. siječnja 2021. godine, radnim danom galerije od 10,00 do 18,00 sati. Ulaz je slobodan! Dobro nam došli! Molimo Vas da se prilikom programa pridržavate epidemioloških mjera zaštite od COVID-19, u skladu s Odlukom Stožera civilne zaštite Grada Zagreba.