Večer jazz-a u CZKIO Susedgrad

Newsletter prijava


Klikom na kućicu potvrđujete da dozvoljavate "Centru za Kulturu i Obrazovanje Susedgrad" da koristi vaš email u svrhu slanja promotivnih i drugih obavijesti (pozivi na koncerte, izložbe, predstave i druge aktivnosti) vezanih uz rad centra putem newslettera. Vaš email biti će korišten u web aplikaciji koja je u vlasništvu treće strane, vaša email adresa osim u tu svrhu nigdje drugdje neće biti korištena. Vašu dozvolu možete povući u bilo koje vrijeme, više informacija dobiti će te u svakom budućem newsletter-u koji će biti poslan od strane centra.

Upišite broj sa slike:

Veliko nam je zadovoljstvo najaviti dvostruki kulturni program posvećen jazz-u. U srijedu, 6.04.2016. u sklopu naše "Koncertne sezone u Susedgradu", u dvorani Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad (Argentinska 5, Gajnice), naš poznati multiinstrumentalist (glasovir, basklarinet, udaraljke) Ratko VOJTEK održat će koncert naslovljen "BAROK I JAZZ". Koncert počinje u 19,30 sati, a pola sata ranije, u 19 sati, u predvorju Centra, otvorit ćemo foto-izložbu "VELIKANI JAZZ-a" čiji je autor naš poznati jazz kritičar i glazbeni urednik Davor HRVOJ. Ulaz na oba događanja je slobodan, pridružite nam se i dobro nam došli!

BAROK  I  JAZZ

(kulturalne konfrontacije u glazbi)

 

RATKO VOJTEK

glasovir, basklarinet, udaraljke, konferansa

 

Recital poznatog multiinstrumentalista i solista Zagrebačke filharmonije, Ratka Vojteka, predstavlja ga u svoj širini europskog individualizma. Ovo je jedan vrlo osoban pogled na staru tradiciju recitala. Vojtek nas podsjeća na to da jazz u Zagrebu postoji vrlo dugo ( izvodi pomalo zaboravljenog zagrebačkog jazzista Milivoja Körblera). U svakom slučaju ovaj projekt se referira i na toliko spominjani kulturni identitet. Vojtek ovim recitalom naime pokazuje da nije samo filharmoničar nego i jazzist («..toplina i rapsodičnost jednog Keitha Jarretta...» - Jazz at a Glance), roker ( «...glazbenik rokerskog senzibiliteta...» - Sanja Muzaferija), freak pokreta rane glazbe ( «... neke od najboljih snimaka hrvatske barokne glazbe» -  dr Ennio Stipčević), da je obožavatelj ''najoptimističnijeg europskog skladatelja'' (Haydna); također pokazuje i to da filharmoničar ne svira samo tuđe note, nego i vlastite.

Ako najutjecajniji američki glazbeni kritičar Alex Ross tvrdi da je glazbena publika sve starija, onda ovaj projekt to nastoji promijeniti.

 

Multiinstrumentalist RATKO VOJTEK debitirao je kao osamnaestogodišnjak sa Zagrebačkom filharmonijom u Drugom koncertu za klarinet i orkestar u Es-duru Carl Marie von Webera. Danas je stalni solist na bas-klarinetu u istom orkestru. Klarinet je diplomirao i magistrirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Josipa Tonžetića. Kasnije je diplomirao i bas-klarinet (kao stipendist Zaklade Ive Pogorelića) na Konzervatoriju Sweelinck u Amsterdamu kod slavnog virtuoza na tom glazbalu, Harryja Sparnaaya. Kao najznačajniji uspjesi u njegovoj klarinetističkoj karijeri mogu se izdvojiti recital u kultnoj nizozemskoj dvorani De Iijsbreker, 40 recitala po Španjolskoj (s pianistom Ljubomirom Gašparovićem) te snimka djela Snake Charmer Srđana Dedića, koja je posredovanjem UNESCO-a obišla 22 svjetske radio postaje. Na natječaju Stvarajmo zajedno 2002. godine osvojio je donaciju Zagrebačke banke za nosač zvuka Air. U rujnu 2006. vrlo se uspješno pojavljuje kao solist uz ansambl Cantus u Stockholmu i još nekoliko švedskih gradova. Tom glazbeniku velike muzikalnosti i bogatih izvođačkih mogućnosti svoja su djela posvetili mnogi domaći i inozemni skladatelji. «Sklon stalnom istraživanju, kao glazbenik je stekao poseban status izvedbama suvremenog repertoara, a njegov udio u koncertnom prikazu pojedinih skladbi često ga je dovodio u poziciju završnog oblikovanja djela.» (Iva Lovrec- Štefanović).

         U glasoviru se pak, Ratko Vojtek, većim dijelom usavršavao privatno, a kao pijanist je nastupao u Orkestru Gradskog kazališta Komedija, u Mirokado Jazz Orchestra, u ansamblu ACEZANTEZ, te tijekom 90-tih solistički na Festivalima poput Muzičkog Biennala Zagreb, Međunarodne glazbene tribine u Opatiji ili No Jazz Festivala gdje su njegovi koncerti nerijetko proglašavani vrhuncima tih manifestacija. Kao čembalist je nastupao u ansamblima Musica antiqua i Universitas studiorum zagrabiensis, te dao za tvrtku Orfej s blokflautistom Mladenom Požgajem «neke od najboljih do danas ostvarenih snimaka hrvatske barokne glazbe» (dr. Ennio Stipčević) na CD-u Kroz tisućljeće hrvatske glazbe. Njegov pijanistički album Ethnophonia, snimljen za diskografsku kuću Croatia Records, dočekan je s odobravanjem domaće i strane stručne kritike (ugledni američki Jazz at a Glance uspoređuje ga s Keithom Jarrettom i Eddiem Palmierijem!).Posljednja četiri diskografska projekta Ratka Vojteka World Music Piano, Organ Concertos,  Mozart Portable i Air objavljuje mu diskografska kuća Rocco&Partner.

 

«(...) projekt kakvog se ne čuje baš svaki dan.«

                                                        Radio 101, Zagreb, 2006. god.

o Mozart Portable

 

«(...) uistinu respektabilno postignuće koje plijeni jedinstvenim ugođajem i brojnim originalnim rješenjima.»

                                                        Cantus, glazbeni časopis, 2005. god.

                                                        o World Music Piano

 

«Divan uspjeh!»

                                                        WAM, webzin o audiju i glazbi, 2006.

                                                        o World Music Piano

 

«(...) strastan klavirski pristup Ratka Vojteka (...) ostvario je četrdesetak minuta pjenušavog, zaigranog, mladenačkog entuzijazma (...) maštovite udaraljke Borisa Beštaka (...) dodaju potpuno novu dimenziju (...)»

                                                        Hrvatski radio Treći program, 2006. god.   

                                                        o World Music Piano

« U početku je projekt počeo kao šala, a kasnije je prerastao u svojevrstan eksperiment i malu etidu demokratiziranja elitne kulture i čitanja elitnih partitura, što je proizvelo i čar subverzivnog.»

                                                        Iz intervjua za Radio 101,

         o Mozart Portable

 

«Vrlo dopadljivo eskivira mučan i iritantan dijalog s poviješću (...) s ljubavlju, mirno i predano (...) Ratko Vojtek je u dobroj formi i vrlo dobro raspoložen (...) Ploča završava izvrsnom  Enkriptikom Ivana Kapeca (...)»

                                                        Cantus, glazbene novine, 2006. god.

                                                        o Organ  Concertos

 

 

Davor Hrvoj je u ovom je trenutku naš jedini profesionalni jazz kritičar. Već desetljećima promiče jazz, izvještava s jazz koncerata, piše osvrte na jazz izdanja, a cijelo vrijeme i fotografskim aparatom dokumentira nastupe domaćih i inozemnih izvođača. Nakon desetljeća truda – kao u svemu odgovorna, samozatajna i  skromna osoba – tek kad je kao fotograf uznapredovao do pristojne zanatske i artističke razine, kad je naučio manipulirati motivom, kadrom i kompozicijom - najuspjelije fotografske portrete jazz umjetnika odlučio je pokazati publici.

Nepretenciozno i nadasve blagonaklono prema jazz umjetnicima, nerijetko i neskriveno očaran portretiranim kao izvođačem, u svojoj portretistici uvijek iznova nastoji fotografski svjedočiti ne samo osobu u fokusu, nego i još ponešto od širokog i fluidnog fenomena jazz glazbe, u svekolikoj lepezi njegovih pojavnosti i mozaičnih očitovanja, nadasve pri izvođenju jazza u živo. Davor autentično dočarava i sugerira atmosferu na pozornici, koja govori o realitetima jazza, svjedočeći da jazz nije samo glazba, nego da u sebi utjelovljuje i komponente brojnih drugih umjetničkih žanrova poput glume, performansa, plesa, teatra...

Kroz jedinstvene rakurse snimanja Davor se ponajprije usredotočuje na portretiranje umjetnika. Portretna fotografija trajna je njegova preokupacija – diskretno se približavajući jazzistu i ne zadirući u sferu privatnosti, stvara dojmljive karakterne portrete markantnih osobnosti. Davor ne pravi razliku među umjetnicima – svakome pristupa jednako skrupulozno, ne vodeći računa o tomu tko je od njih veća, a tko manja zvijezda.

Bez vlastita komentara, nepretenciozno, a opet kvalitetno i znalački i upečatljivo, hvata iznimnost trenutka, ocrtava raspoloženje i stanje jazzista, a preko ekspresije koju je Davor zabilježio pokušavamo im ući u psihologiju i osobnost, nastojimo ponešto dokučiti o tomu kakav život vode, o njihovim životnim stilovima, glamuru, auri slave što ih prati, predodžbama koje o sebi imaju, svjetonazorima portretiranih. Kod jednih Davor dokumentira otkačenost, osjećaj snage, bahatost, razigranost, zaigranost, a kod drugih  rezigniranost, ranjivost, frustracije, strahove…

                                                                                                                                                                            Ivica Župan

 

Davor Hrvoj rođen je 17. srpnja 1960. u Zagrebu gdje je završio srednju školu i studirao na Fakultetu za fizičku kulturu, nastavni smjer. Stalni je član Hrvatskog novinarskog društva kao slobodni novinar, te Hrvatske glazbene unije, Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Novinarstvom se počeo baviti sredinom 1980-ih kao suradnik emisije Jazz štand Radija 101, koju je od kraja osamdesetih samostalno uređivao i vodio. Od 1993. je autor i voditelj emisije Vrijeme za jazz na III programu Hrvatskoga radija, od 2013. autor je i voditelj emisije Cro-jazz na III programu Hrvatskoga radija, od 2003. do 2006. bio je autor i voditelj emisije Po vašem izboru - Hrvatski jazz na I programu Hrvatskoga radija. Od 1998. novinar je i voditelj emisije Vrijeme je za jazz Hrvatske televizije.

U novinama je počeo objavljivati 1990., najprije u listu Oko, a poslije i u Jutarnjem listu, Vijencu, Zarezu, Hrvatskoj reviji, Statusu, Fokusu, IQ-u, KOOX-u, Mega Muzici, Croatia Reviewu, Metropolitanu, Gloriji, Mega Muzici, INZG-u, Luxury Livingu i drugima. Trenutno objavljuje za dnevne novine Novi list, te časopise Cantus (u kojem je godinama bio urednik za jazz i popularnu glazbu, a od lipnja 2006. do listopada 2012. bio je glavni urednik i urednik za fotografiju), WAM, Hi-Fi i druge.

Urednik je Hrvatskog jazz portala (jazz.hr), a od 2007. do 2012. i Web stranice Hrvatskog društva skladatelja (hds.hr), što ih je pokrenulo Hrvatsko društvo skladatelja, te suradnik web stranica Muzika.hr, Ravno do dna i Barikada.com.

Bio je suradnik - autor članaka o jazz glazbi i fotografija - u Zagrebačkom leksikonu Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža objavljenom 2006. u dva sveska. Sudjelovao je na znanstvenom skupu “Hrvatska glazba u 20. stoljeću”, u organizaciji Matice hrvatske, kao nositelj tematske cjeline o jazz glazbi, te kao autor izlaganja “Jazz u Hrvatskoj - skica za povijest” koje je objavljeno u zborniku Hrvatska glazba u XX. stoljeću (Matica hrvatska, 2009.) Autor je članka o hrvatskom jazzu, koji je napisao za Grove Music/Oxford Music Online.(......)

Uz članke, u spomenutim novinama i časopisima, te na web stranicama, objavljuje i fotografije. Kao autor fotografija - portreta jazz glazbenika - sudjelovao je na kolektivnim izložbama u Zagrebu (Europski dom, ZeKaeM, Teatar &TD Studentskoga centra, Sajam glazbe na Zg. Velesajmu, Galerija Klovićevi dvori, predvorje kina Studentskoga centra, Galerija na otvorenom - ispred Vip centra u Gajevoj 2 b), te samostalnim izložbama u Zagrebu (Klub Gjuro II, KD Lisinski, Galerija Roland Planet, Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića, Klub književnika, Jazz Club, Pod starim krovovima, Glazbena knjižara Rockmark), Varaždinu (Galerija Garestin), Zadru (Gradska knjižnica Zadar), Osijeku (Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek), Rijeci (Sveučilišna knjižnica Rijeka), Slunju (Galerija Pučkog otvorenog učilišta), Sisku (Siscia Jazz Club, Foto galerija Siscia obscura), Rovinju (MMC Grada Rovinja), Poreču (Galerija Sinčić), Balama (Konoba Kamene priče), Bjelovaru (Narodna knjižnica Petar Preradović), Koprivnici (Muzej grada Koprivnice, Intek Music Shop), Grožnjanu (Gradska galerija Fonticus) i Sarajevu (Gradska vijećnica, Club Monument).

Objavio je knjige Jazz Reflections (Radio 101, 2001.), Jazz Connections (Menart, 2010.) i Jazz Vibrations (Menart, 2011.) koje donose razgovore sa slavnim jazz glazbenicima i njihove fotografije, te “Život kao jam session, Boško Petrović - autobiografija” (Menart, 2012.) koju je napisao u suradnji s Boškom Petrovićem.

Do sada je intervjuirao slavne jazziste, među ostalima Georgea Bensona, Anthonyja Braxtona, Davea Brubecka, Garyja Burtona, Dona Byrona, Jamesa Cartera, Reginu Carter, Rona Cartera, Chicka Coreau, Ornettea Colemana, Arta Farmera, Bennyja Golsona, Johnnyja Griffina, Charliea Hadena, Jima Halla, Herbiea Hancocka, Toma Harrella, Davea Hollanda, Freddiea Hubbarda, Bobbyja Hutchersona, Elvina Jonesa, Yusefa Lateefa, Abbey Lincoln, Charlesa Lloyda, Joea Lovana, Branforda Marsalisa, Wyntona Marsalisa, Bobbyja McFerrina, Pata Methenyja, Marcusa Millera, Davida Murraya, Jamesa Newtona, Joshuu Redmana, Dianne Reeves, Sonnyja Rollinsa, Pharoaha Sandersa, Artura Sandovala, Mariju Schneider, Johna Scofielda, Tonyja Scotta, Archiea Sheppa, Tootsa Thielemansa, McCoya Tynera, Randyja Westona, Cassandru Wilson, Reggiea Workmana i Joea

"Večer španjolske gitare" Srđan Bulat

OBJAVLJENO: 28.09.2020 16:06

Ola amigos :) Napokon se vraćamo s dugo očekivanim koncertom vrhunskog gitariste koji je bio odgođen zbog COVID-19. Izuzetna nam je čast pozvati Vas na "Večer španjolske gitare", glazbeno putovanje bogatom španjolskom glazbenom kulturom pod vodstvom prvaka mlađe gitarističke generacije, SRĐANA BULATA. Putevima Cordobe,Toleda, Granade putujemo 7.10.2020. u 18,00 sati na otvorenom platou ispred Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5, Gajnice. Koncert je besplatan! Dobro nam došli! Molimo Vas da se prilikom programa pridržavate epidemioloških mjera zaštite od COVID-19, u skladu s Odlikom Stožera civilne zaštite Grada Zagreba.

B AND THE BOPS

OBJAVLJENO: 14.09.2020 14:20

Koncert benda "B AND THE BOPS" održat će se 28.rujna 2020. godine u 18,00 sati ispred Centa za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5, Gajnice. Zagrebački sastav B and the Bops jedan je od vodećih hrvatskih rockabilly bendova koji već više od desetljeća preko albuma i koncerata njeguje vintage rock zvuk. Koncert je besplatan! Dobro nam došli! Molimo Vas da se prilikom programa pridržavate epidemioloških mjera zaštite od COVID-19, u skladu s Odlikom Stožera civilne zaštite Grada Zagreba.

COUNTRY GURU

OBJAVLJENO: 14.09.2020 14:12

Koncert benda "COUNTRY GURU" održat će se 24.rujna 2020. godine u 19,30 sati ispred Centa za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5, Gajnice. Provedite ugodnu večer uz zvukove county glazbe. Koncert je besplatan! Dobro nam došli! Molimo Vas da se prilikom programa pridržavate epidemioloških mjera zaštite od COVID-19, u skladu s Odlikom Stožera civilne zaštite Grada Zagreba.