Galerija Idealni Grad — 17.02.2023.
Izložba: Emanuela Santini “Poziv na zamišljanje: Prikupljanje II” – Galerija “Idealni grad”
Galerija slika
Čast nam je pozvati Vas na izložbu Emanuele Santini „Poziv na zamišljanje: Prikupljanje II“ u Galeriji „Idealni grad“ Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5 (Gajnice). Otvorenje izložbe u petak 3.3.2023. u 19,00 sati. Izložbu možete razgledati od 3.3. do 22.3.2023. godine. Radno vrijeme galerije je od 10,00 do 18,00 sati. Ulaz je slobodan!
POZIV NA ZAMIŠLJANJE: PRIKUPLJANJE II
Najnoviju izložbu Emanuele Santini na prvome mjestu karakterizira snažan doticaj sa svakodnevicom, odnosno proživljanje iste kroz stvaralački proces, suprotan svakoj rutini. Kroz tri faze doktorske dizertacije – prikupljanje, sastavljanje, promišljanje, umjetnica se posvećuje kreativnom procesu s naglaskom na Jungovo nesvjesno. Gradbene odlike prve dvije faze ukazuju na njihovu usku povezanost – prvo je potrebno prikupiti (materijal), kako bi se kasnije mogla nastaviti faza sastavljanja. Ono što je zanimljivo u umjetničinu pristupu prikupljanju i sastavljanju jest činjenica da je njezin pristup u opreci spram značenja tih racionalno intoniranih pojmova, baš zbog toga što se Santini oslanja na intuiciju i slučajnost katkad koristeći tehnike meditacije, odnosno automatskog crtanja pri stvaranju eksperimentalnih crteža. Lakoća “slučajnih pronalazaka” koja se temelji na Jungovom Geschehenlassen (dopustiti da se dogodi) u suprotnosti je s uvriježenim krutim pristupom prikupljanju koji je obično fokusiran na ciljnu grupu koju se skuplja. Crtačko prikupljanje i sastavljanje Emanuele Santini mekano je, nježno i precizno. Umjetnica želi izraziti ono što njezin svjesni um nije primijetio (Jung) pa njezine crteže prije treba promatrati kao svojevrsna iskustva, nego kao dovršene materijalizirane radove. Materijali prikupljeni tijekom faze prikupljanja uključuju komadiće papira, odbačene materijale, novine, papir za pakiranje, itd., a u njima možemo pronaći suvremeno kapitalističko, odnosno, moglo bi se reći “kolektivno autobiografsko”. Umjetničina svakodnevica priziva konzumerističku svakodnevicu svih nas. U fazi sastavljanja nastaju većinom apstraktne forme – kolaži od poderanih komadića papira koji nerijetko završavaju s poderanim rubom pa stoga djeluju nedovršeno; crteži- asemblaži (od fr. assemblage što također znači prikupljanje) stvoreni kombiniranim tehnikama u kojima se ističe podmetač za čaše kao podloga koja je u kontrastu s laganim, izrezanim linijama papira koje je umjetnica u stanju meditacije vezivala u različite (crtačke) oblike. Novine se koriste ili kao pozadina za linijske crteže nastale automatskim crtanjem – u tim slučajevima novinski tekst je u drugome planu, ili se, pak, manifestira obratno – skoro čitav novinski papir prekriva crtež osim dvije riječi koje su istaknute – defining (definiranje) i possibilities (mogućnosti). Na tome se primjeru možda najjasnije odražava Jungovo Betrachten – obratiti pažnju, razmotriti, koje karakterizira ovu fazu umjetničina rada. Riječ biva razmotrena i ona definira daljnje mogućnosti ovoga crtačkog eksperimenta koji će svoj finale doživjeti u posljednjoj fazi – fazi promišljanja. Ta će se faza temeljiti na Jungovom Sich auseinandersetzen, to jest na suočavanju sa samom sobom. U toj fazi umjetnica će postati svjesna i tek tada doći će do konkretnih defnicija sveukupnog kreativnog procesa. Do tada, promatrač ima priliku sudjelovati u neograničenom prostoru ideja – u nesvjesnoj gradbenosti i gradbenoj nesvjesnosti aktualne izložbe.
Neva Lukić
O AUTORICI:
Emanuela Santini magistrirala je Vizualne umjetnosti, Odjel Crtanja pri University of the Arts, Wimbledon College of Art u Londonu 2008 godine nakon što je diplomirala na Odjelu Grafike Filozofskog fakulteta u Rijeci. Članica je HDLU-a Rijeka od 2007., a od 2011. godine ima status samostalnog umjetnika. Trenutno završava doktorski studij pri Middlesex University u Londonu, Engleska. Umjetnica istražuje kreativni proces crtanja u odnosu na nesvjesno kroz teorije psihoanalitičara Carl Gustav Jung-a te svoje znanstveno istraživanje redovito predstavlja na konferencijama, seminarima i radionicama crteža u Engleskoj. Santini je imala deset samostalnih projekata te je sudjelovala na pedeset-ak skupnih nacionalnih i internacionalnih izložbi.
KATALOG:
Emanuela Santini “Poziv na zamišljanje: Prikupljanje II”