Galerija Idealni Grad — 14.11.2024.
Jasmina Krajačić “NOBODY IS PERFECT” 20.11. – 6.12.2024.
Galerija slika
Dođite nam na otvorenje izložbe autorice Jasmine Krajačić „NOBODY IS PERFECT“ u Galeriji „Idealni grad“ Centra za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Argentinska 5 (Gajnice) u srijedu 20.11.2024. u 20.00 sati.
Ulaz je slobodan! Dobro nam došli!
Izložbu možete razgledati do 6.12.2024. godine
radno vrijeme galerije: pon – pet od 10.00 do 18.00 sati.
NOBODY IS PERFECT
Ove jeseni, dok su tekle posljednje pripreme za izložbu Jasmine Krajačić u Galeriji Idealni grad u Gajnicama, zagrebačka je likovna publika mogla uživati i u zanimljivoj izložbi ˝Jedna za sve – sve za jednu / Klub likovnih umjetnica 1927 – 1940.˝. Ta je izložba, održana u Galeriji Klovićevi dvori, izvrsno pokazala s kakvim su se sve problemima, kritikama i predrasudama suočavale naše likovne umjetnice u razdoblju između Prvog i Drugog svjetskog rata, te kako su zajedničkim nastupima kroz Klub uspjevale pokazati da zaslužuju da se njihova djela predstave i najširoj kulturnoj javnosti. Od trenutka osnutka njihova Kluba prošlo je gotovo stoljeće i prilike su se za likovne umjetnice, na sreću, s vremenom, stubokom promijenile, toliko da suvremenim likovnim svijetom žene gotovo da prevladavaju.
Karijera akademske grafičarke Jasmine Krajačić započela je pola stoljeća nakon gašenja tog Kluba umjetnica, no i ona je u likovni život kročila u svojevrsnom ˝klupskom˝ okruženju, naime prvu zapaženiju izložbu, nakon onih grupnih, studentskih, imala je u tadašnjoj Galeriji Spektar u Novom Zagrebu, gdje je nastupila uz kolegice s Akademije likovnih umjetnosti, danas također eminentne umjetnice – Ines Krasić i Anu Pohl. Pisac predgovora kataloga izložbe, likovni kritičar Damir Grubić, opisao je tada Jasminine radove kao ˝ … psihodelične slike jakih optičkih privida i unutrašnjeg dinamizma˝, kao i da ˝ …raskošna eksplozivnost njezinih prizora podsjeća na vizualne efekte video spotova. ˝ Tada, u turobnoj (po)ratnoj atmosferi prve polovice devedesetih, doista smo ˝gutali˝ video spotove, koji su u to vrijeme, u najboljim varijantama, bile ultimativne kratke art forme najvišeg ranga, a psihodelični koloristički srazovi bili su osvježenje u sivoj i neizvjesnoj svakodnevici.
S današnje pozicije moglo bi se dakle zaključiti da je već tada Jasmina Krajačić, koja je bila netom friško diplomirala u klasi profesora Miroslava Šuteja, dobro znala kojim likovnim putevima želi ići, te da njima odlučno i samosvjesno kroči eto već niz desetljeća. Ostala je do danas dosljedna nekim ˝izvornim˝ mladanačkim postulatima, no jednako tako uvijek spremna poći kojekakvim˝stramputicama˝, ne bi li istražila i nove, neistražene tehničke, tematske, formalne ili predstavljačke mogućnosti.
Jasmina Krajačić je tako, u više desetljeća prisutnosti na našoj art sceni iskušavala različite slikarske, grafičke, dizajnerske, medijske formate i tehnike, nudila i figurativne i apstraktne teme i motive, portretirala i fraktalizirala, ˝oživljavala˝ Himere i rock starove, uvijek u pozadini nudeći i diskretan, osoban društveni komentar svijeta oko nas i položaja umjetnosti u njemu.
Na nekoliko posljednji izložbi kao da se, u nešto uvećanom mjerilu, vratila pak opartističkim poigravanjima kojima je, vidjeli smo u gore navedenim citatima, bila sklona već na počecima izlagačke karijere. Njezini katkad kružni a drugi put kvadratni akrilici tako su postali prostori jakih kolorističkih (psihodeličnih?) sukobljavanja/susretanja geometriziranih formi, među kojima, pomalo opsesisvno kompulzivno, prevladavaju krugovi, puni i prepolovljeni, centrirani, van fokusa i superponirani, u koje prodiru druge, neki put i nepravilne sjene i likovi. Konstrukcijska shema u nastanku se kompjutorski skicira a potom ručno oslikava i takvom strojno-manualnom kombinatorikom umjetnica pokušava postići savršenstvo otiska, koji bi u svojoj mehaničnosti trebao biti uvijek jednako kvalitetan, na neki način savršen u beskonačnoj printabilnosti, no ruka nije dizajnirana na taj način, pa sitne nesavršenosti daju i prikrivenu, pomalo ironičnu, anti-kiborg spregu etike i estetike. Uostalom, u tome valjda i jest čar umjetnosti, pokušavati uvijek s najboljim namjerama i najvišim ambicijama ali nikada ne zaboravljajući da je dosezanje savršenstva i nemoguće i nepotrebno. ˝Nobody is perfect˝, tvrdi umjetnica a potvrđuju oni iskusniji i razumniji, zato treba pokušati opušteno uživati i u ovoj istoimenoj izložbi, ne odustajući ipak ni u umjetnosti niti u životu od dobrih namjera i uz njih prigodno visokih ambicija!
Saša Pavković
O autorici:
Jasmina Krajačić rođena je u Zagrebu. Nakon završene škole Primijenjenih umjetnosti,smjer slikarstvo, upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu.1992.diplomirala je na grafičkom odjelu,u klasi prof.M. Šuteja. Živi i radi u Zagrebu kao samostalni umjetnik. Član je HDLU-a i HZSU-a.
Samostalne izložbe
1990 Zagreb, Caffe Concordia
1993 Zagreb, Galerija Spektar
1994 Zagreb, Galerija Nova
1994 Crikvenica, Kavana Korzo
1994 Čakovec, Centar za kulturu
1996 Zagreb, Galerija CEKAO
1996 Rab, Galerija Knezev dvor
1997 Zagreb, Galerija INA
1998 Zagreb, Galerija SC
1998 Požega, Galerija Hajdarovic
1999 Poreč, Galerija Zuccato
2000 Zagreb Galerija VN
2001 Zagreb, Galerija Nova
2003 Rijeka, Galerija Gal
2004 Zagreb, Galerija Matice Hrvatske
2004 Požega, Galerija Hajdarovic
2006 Zagreb, Galerija Karas
2012 Zagreb, Galerija Marisall
2012 Poreč, Galerija Narodno Sveuciliste
2013 Zagreb, Tvornica kulture (supported British band Sex Pistols Experince)
2014 Zagreb, Galerija Matice Hrvatske
2015 Varaždin, Galerija Zlati Ajngel
2014 Pula, Galerija Miletic
2018 Zagreb, Galerija KIC
2019 Nova Gradiška, Centar za kulturu
2019 Brighton, UK ; Street art exhibiton (Love Wins)
2021 Zagreb, Galerija Siva
2023 Galerija Canvas
2024 Galerija K2, Križevci
KONTAKT
+385 99 21 432 80
Facebook: JASMINA KRAJACIC ART